נאמני מרכז שניידר

רשמים ממסע האופניים הראשון

סיכום מסע של יומיים באופני כביש בכבישי הצפון ויום באופני שטח מירושלים לשניידר:

יום שני, מעלות - תל חי 22/09/08

אי שם בגובה 500 מטר במהלך הטיפוס ואחרי 25 ק"מ של רכיבה חשתי ירידה בביצועים ובחילה, עצרנו, שתיתי משקה אנרגיה בהכנה עצמית של דני וכעבור 10 דקות חזרו כוחותיי... כמעט לרגע כבר חשבתי לסור על עקבותיי ולוותר. אני וחבריי צרכנו עוד ועוד פירות יבשים ובצדק, שאם לא אוכל בכמות נכבדת והרבה יותר מתחושות הבטן הרגילות שלי, לא אצליח להתמיד במסע מהנה ומתיש מסוג שכזה.
אחרי ההתרעננות מאפיסת הכוחות הראשונה והעליות התלולות ממעלות לחורפש והקפת גוש הר מירון מצפון, אני דוחף בכוח בעלייה לכיוון מרגלות הר חירם...
בהמשך הייתה ירידה שהורידה אותנו 100 מטר בגובה אל תוך צומת חירם עם נוף מהמם ושוב טיפוס קשה ומייגע של כ-250 מטר גובה והגענו אל צומת בירעם. כאן, בגובה 740 מטר נחנו ביער בירעם לעצירה נוספת, הזנת אנרגיה והתרעננות.
בעלייה הקשה בחולפינו על פני הישובים דובב, בירעם, יראון, אביבים ומלכיה בכביש הצפון הישן עם תצפיות על הלבנון, הדישון, ולבסוף הגענו עד תל קדש בנופי בראשית המרהיבים ובשקט הפסטורלי המטעה בזכרנו מה היה לפני שנתיים.
בתל קדש עצרנו להפסקת צהריים ארוכה נוספת סעדנו את ליבנו ממטעמי דני ומפירות ירקות ומתנובת פרי השדה, אזרנו כוח ואנרגיה והמשכנו בדרכנו.
רגע, רגע, זה לא נגמר, אך השעה כבר הייתה אחר הצהריים ומזג האוויר היה בהחלט נעים. הטיפוס במעלה מצוקי רמים והרי נפתלי רק מתחילים.
מכאן, עלייה רצופה מגובה 370 מטר עד 869 מטר למנרה בחולפינו על פני נאבי יושע, קבוץ יפתח עד צוק וקיבוץ מנרה, בשעת אחר הצהריים וטיפוס מתמיד בעליות קשות ומרהיבות בנופן.
ואז גלשנו, במהירות מטורפת, אל הארי השואג בתל חי, בעזרת הפלטה השלישית (שכבר העלתה חלודה). כיף לא רגיל, 65 קמ"ש+- שפיצה על עוגמת הנפש של העלייה הקשה והמתמשכת.
לאחר התרעננות ומנוחה קלה עלינו לאוטובוס המלווה שאותו הוביל שוב מי אם לא דני בזנר מ"צימוק", אל אכסניית כרי דשא שעל חופה הצפון מערבי של הכנרת, לאחר רחצת התרעננות במי הכנרת, ארוחת ערב, שיח חברתי ולמיטות.
עד כאן היום הראשון.

יום שלישי, כרי דשא - בית שאן 23/09/09

קמנו ליום חדש מרוצים ורעננים לאחר התארגנות, איסוף הציוד וארוחת בוקר, יצאנו ברכיבה בטיפוס לכיוון כפר נחום, הקפת הכנרת מצפון דרך הגדה המזרחית, חלפנו על פני גשר אריק החוצה את הירדן השוצף בעונה זו עד בקעת בית צידה ומשם לעין גב ושוב התרעננות ברמה של יום קודם. מזג האוויר ועומס החום לא האירו לנו פנים וגם לא פגמו בהנאה שבמסע ובנופיו, ושונה מאוד מיום האתמול. המשכנו במסענו בחולפינו על פני קיבוץ האון ומעגן ולמרגלות רכס רמת הגולן בואך צמח ודגניה עד לקבוצת כנרת ושם עצרנו לארוחת צהריים מנוחה והתרעננות מהחום הכבד.
מכאן, יצאנו לרכיבה מתמשכת ללא עצירה והתרעננות לאורך בקעת הירדן שמשמאלנו נהר הירדן ומימיננו הגליל התחתון ורמת ישכר עד לעתיקות בית שאן ושם סיימנו את יומינו השני במסע בארוחה דשנה וענוגה ממטבחו של דני ובתו יעל.
מכאן, עליה לאוטובוס ובשיירה שכללה את רכבי הליווי ורכב התיקון והחילוץ בניצוחו של עודד מכפר יובל (כושי) הישר לאכסניית בית וגן בירושלים רדומים עייפים ומרוצים.
כן, כמתחייב, לאחר ארוחת ערב יצאנו לסיור קצר בירושלים, ישבנו בבית קפה סמוך ולגמנו משקה צונן להנאתנו ולשיח חברתי. מה לעשות? היום השלישי והאחרון הגיע כמה חבל שאי אפשר להמשיך...

יום רביעי, נחל קדושים, כרמילה, לטרון - מקורות הירקון, מרכז שניידר 24/09/08

כן, נכון, קמנו ליום חדש מרוצים ורעננים לאחר התארגנות, איסוף הציוד וארוחת בוקר, הוקפצנו לרמת רזיאל ויצאנו ברכיבת שטח לכיוון רכס כרמילה, יער קדושים עד שער הגיא. שוב לאחר הזנה והתרעננות, המשכנו בדרך בורמה עד נוה שלום בסמוך לצומת לטרון.
משם דילגנו למקורות הירקון, שוב ארוחת צהרים מנוחה והתרעננות, הצטרפו אלינו ילדים מגילאים שונים ורוכבים נוספים ואיתם רכבנו לאורך הירקון עד לצומת ירקון.
בצומת ירקון המתינו לנו קבוצת רוכבי אופנועים ובהופעה מרשימה ליוו אותנו לבית החולים שניידר.
שם, הופתענו מקבלת פנים המזכירה את קבלת "הלוחמים הרומאים בפאתי רומא", בהפנינג גדול עם דוכני אירוח מכל טוב.
ומאז אני מחכה להירשם ולהשתתף במסע השני, בשנה הבאה כפי שהבטיחה זיווה...
ושזו רק התחלה...

מאוד נהניתי,
תודה,

רפי יעקב
קב"ט מחוז דן - פתח תקוה

שירותי בריאות כללית

דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד

תרומה לעמותה | תרומות עסקים | תרומות לכבוד אירוע | עמותה לילדים | תרומה לעמותות | בית חולים שניידר | Israel Makov | רונן טוב | Schneider Hospital | המסיבה -אירוע התרמה