הלב התחיל לפעום מחדש

F0_0700_0700_eilonhamamalev.jpg

ימים ספורים לפני ראש השנה תשע"ג, הגיע אילון חממה בן ה-17 ליחידה לרפואה דחופה (מיון) בבית החולים בשל מחלת חום. דקות ספורות לאחר הגעתו, ליבו קרס והוא נזקק להחייאה ממושכת וארוכה להצלת חייו. בבירור נמצא כי לנער נגיף שפגע בשריר הלב וגרם להפרעות קצב חמורות שסיכנו את חייו. לאחר שהצוות הרפואי נלחם על חייו של הנער והצליח לייצב מעט את ליבו, חובר הנער למכשיר ECMO (Extracorporeal Membrane Oxygenation) אשר מחליף את פעילות הלב. הנער הועבר ליחידה לטיפול נמרץ חזה ולב בשניידר, בראשות ד"ר עובדי דגן, וכעבור שבעה ימים נותק מהמכשיר, התאושש ויצא מכלל סכנה.


הוריו של הנער אילון, אשר היה נראה כי הוא סובל ממחלת חום "רגילה", גילו ערנות רבה כשהתעקשו להביאו לבית החולים. בזכות השילוב בין הימצאותו של הנער בבית החולים בזמן אירוע הלב, לצד עבודת ההחייאה המוצלחת של הצוותים הרפואיים והסיעודיים אשר חלקם הגיע במיוחד מבתיהם, ובזכות מכשיר ה-ECMO הפועל ב מרכז רפואי שניידר , ניצלו חייו של הנער.

 

לדברי רוביו, אביו של אילון: "אילון חש ברע ואמר לי 'אבא, תציל אותי, קח אותי לבית החולים'. הטון שלו היה שונה מהרגיל, ותחושת הבטן היתה לקחת אותו ישירות לבית החולים.בדיעבד ההחלטה הזו הצילה את חייו. אני מודה לצוות הרפואי במרכז שניידר שנלחם על חייו של בני ולא ויתר".


לדברי ד"ר אפרת ברון-הרלב, סגנית מנהל מרכז שניידר ורופאה בכירה ביחידה לטיפול נמרץ: "בערב הגעתו של אילון לבית החולים התחוללה דרמה של ממש. הצוותים הרפואיים נלחמו על חייו בכל דרך, ואין סיפוק גדול מזה, לראותו יוצא לביתו אחרי אירוע הכשל הלבבי. זו היתה מתנה נהדרת לשנה החדשה. חשוב לציין כי הוירוס שתקף את אילון הוא אמנם שכיח יחסית, אך פגיעה חמורה כזו בשריר הלב היא נדירה".

תרומות לעמותות מצילות חיים , נאמני מרכז שניידר מסייעת לרכישת ציוד רפואי מתקדם לבית החולים לילדים .