טקס השקת ספרו של אברהם ציקרט

F0_0700_0700_cykiert(1).jpg

אברהם ופג ציקרט, זוג תורמים יקרים ממלבורן, אשר בתרומות לעמותות תרמו תרומה נדיבה לרכישת ציוד במכון הריאות במרכז שניידר, הלכו לעולמם בשנת 2009. את אהבתם לילדי שניידר ואת הערכתם לעשייה הרפואית של בית החולים הביעו גם בצוואתם בה ציוו סכום נדיב לטובת מרכז שניידר.

 

אברהם ציקרט ז"ל, ניצול שואה, כתב והרצה רבות בנושא השואה. בין כתביו ספר מרגש על יהודי גטו לודז'. את כתב הספר העביר לד"ר אביבה רון, יו"ר הועד המנהל של העמותה לילדים , בבקשה לקיים את צוואתו הבלתי כתובה – הוצאה לאור של ספרו על יהודי גטו לודז'. אברהם ציקרט סיים את כתיבת הספר שנה לפני מותו, וביקש להקדישו לילדים המטופלים שאותם ניתן להציל ולהבריא, ולזכר הילדים אשר נספו בשואה ואשר את חייהם לא ניתן היה להציל. ב-14 באפריל, 2010 הושק הספר Last Summer Days שהוצא לאור על ידי העמותה. 

בטקס רב המשתתפים נכחו השר יוסי פלד, אנשי ציבור, חברי העמותה וחברי הנהלת בית החולים. הספר הכתוב באנגלית הודפס ב-2000 עותקים במטרה למכרו גם בארץ וגם בחו"ל, כאשר כל ההכנסות יוקדשו, כצוואת המחבר, לטובת הילדים המטופלים במרכז שניידר.

אברהם ציקרט, ניצול מחנה אושוויץ ותושב מלבורן משנת 1948, נשא בתואר דוקטור כבוד מאוניברסיטת קרקוב ולאורך השנים כתב והרצה רבות על יהודי גטו לודז', השואה והציונות.

Adminצוואה