בדרך הביתה: שני פגים קטנים הגיעו מנפאל והועברו לפגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים

בעקבות אסון רעידת האדמה בנפאל, חולצו והוטסו לארץ שני פגים קטנים, בת בשבוע 32 ובן בשבוע 34. עם נחיתת מטוס החילוץ בנתב"ג, הועברו הפגים באמבולנס למרכז שניידר לרפואת ילדים, לבירור, טיפול והשגחה במחלקת הפגים בבית החולים, בראשות פרופ' לאה סירוטה.
 
ד"ר תמי לרון-קנת, רופאה בכירה במחלקה, נמצאה בקשר שוטף עם משפחת הפגה, עוד לפי אסון רעידת האדמה בנפאל, על מנת לספק מענה רפואי לפגה. לאחר האסון, נמצאה בקשר טלפוני שוטף עם ההורים ועם הצוותים הרפואיים בנפאל. ד"ר לרון-קנת יצאה עם אנשי צוות נוספים מהפגיה, עם אינקובטור וציוד רפואי, לקבל את הפגים הקטנים בשדה התעופה, וללוות אותם בהגעה למרכז שניידר.
 
לדברי ד"ר תמי לרון-קנת: "מצבם של שני הפגים יציב וטוב, בהתאם לנסיבות. הפג במשקל 1.9 ק"ג והפגה במשקל 1.7 ק״ג, כעת מטופלת עם הזנה תוך ורידית. עוברים בשעות אלו בירור מקיף הכולל בדיקות דם והדמיות. התרגשתי לראות את תחושת ההקלה על פניהם של הורי הפגים שמסרו לידינו את התינוקות".
 
בתוך כך, שני רופאים בכירים ואחות ממרכז שניידר לרפואת ילדים, נמצאים בנפאל במשלחות הסיוע הישראליות: פרופ' אלחנן בר-און, מנהל יחידת אורתופדיה במרכז שניידר וד"ר ערן משיח, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז שניידר, ואחות הפגיה, יפעת קרייצר, יצאו השבוע במשלחות הישראליות לסייע לנפגעי אסון רעידת האדמה בנפאל. פרופ' בר-און השתתף העבר במשלחות סיוע ישראליות, ביניהן במשלחת הסיוע לאסון הטייפון בפיליפינים בשנת 2013.

Admin