הולכת כנגד כל הסיכויים

הפעוטה ציון הורנשטיין מהישוב אלון מורה, אובחנה בגיל חצי שנה כסובלת ממחלה דלקתית נדירה של חוט השדרה, הגורמת לרוב לפגיעה מוטורית קשה ולשיתוק, מצליחה כיום ללכת ואף לטפס על מדרגות בזכות טיפול תרופתי ופיזיותרפי משולב במרכז שניידר ותוכנית שיקום מוצלחת בבית חולים אלי"ן. הפעוטה אובחנה ומטופלת על ידי פרופ' רחל שטראוסברג, מנהלת המרפאה הנוירוגנטית, אושפזה במחלקת ילדים א' בראשות פרופ' שי אשכנזי וטופלה על ידי הפיזיותרפיסטית תניה מוס.

הפעוטה אשר נולדה בריאה, פיתחה מחלת חום בגיל חצי שנה ובתוך 24 שעות הפסיקה להניע את הגפיים התחתונות. בדיקת MRI אישרה את האבחנה של ACUTE TRANSVERSE MYELITIS – מחלה דלקתית של חוט השדרה, שפגעה בפעולות המוטוריות של הילדה. לשמחתם של הורי הפעוטה ולשמחת הצוות המטפל, הפעוטה החלה בהדרגה להניע את רגליה לאחר טיפול בעירויי נוגדנים וסטרואידים במינון גבוה ובשילוב פיזיותרפיה נמרצת. הפעוטה שוחררה להמשך שיקום בבית החולים אלי"ן, במקביל להמשך עירויי נוגדנים ומעקב פיזיותרפי במרכז שניידר. כשנה לאחר האבחון הראשוני, מצליחה ציון להדהים את הצוות הרפואי כשהיא צועדת היטב בעזרת הליכון אחורי, ואף מסוגלת לטפס מדרגות ולעלות על סולם.

לדברי אלונה הורנשטיין, אמה של ציון: "אני ובני משפחתי מוקירים תודה לכל העוסקים והמסייעים בטיפולה ושיקומה של ציון. אני מודה לפרופ' רחל שטראוסברג ולרופאי ואחיות מחלקת ילדים א' במרכז שניידר, המקצועיים והאנושיים, לצוות המסור והמדהים בביה"ח אלי"ן ומעל הכל, לרופא כל בשר שהשגיח, כיוון וניצח על הכל מלמעלה".

לדברי פרופ' רחל שטראוסברג: "אין ספק כי הפעוטה המקסימה וסיפור ההצלחה שלה הוא בבחינת 'כנגד כל הסיכויים', שכן מתחת לגיל שלוש גורמת מחלה זו לפגיעה משמעותית בחוט השדרה, אשר לרוב מתבטאת בשיתוק. ההצלחה נובעת משילוב בין טיפול תרופתי ממושך, המשפיע על המערכת החיסונית של הגוף, טיפול פיזיותרפי איכותי ושיקום ממושך ומסור יחד עם אופייה הלוחמני של הפעוטה ומסירות אין קץ של הוריה".

F0_0200_0000_tziyon.jpg
Admin