נפטר ארווינג שניידר - המייסד והתורם של מרכז שניידר לרפואת ילדים

ארווינג שניידר, המייסד והתורם של מרכז שניידר לרפואת ילדים, נפטר ביום שישי, 23 בנובמבר, 2012 בגיל 93. הלווייתו נערכה ביום שני, 26 בנובמבר, בניו יורק, ארה"ב.

ארווינג שניידר, פילנתרופ, איש חזון, אדם רב מעשים ופעלים, הגה יחד עם אשתו הלן שניידר ז"ל,  את רעיון הקמת בית חולים עצמאי המוקדש כולו לילדים, ובזכות תרומתו הרבה, חזונו וחלומו, נוסד והוקם בשנת 1991 מרכז שניידר לרפואת ילדים, בית החולים הראשון והיחיד לילדים במדינת ישראל, מפעל חייו של הזוג ארווינג והלן שניידר ז"ל. ארווינג שניידר תרם את אחת התרומות הגדולות שהתקבלה בישראל מאדם פרטי למוסד ציבורי, למען רווחת תושבי מדינת ישראל.

ארווינג שניידר היה איש חזון ובעל ראייה ארוכת טווח, אשר נלחם להקמת בית חולים יעודי לילדים במציאות בה חלק נכבד מקהילת מערכת הבריאות לא מצאה בכך צורך. שניידר פעל רבות כדי להבטיח שרופאי הילדים הטובים ביותר, מכל התחומים ותתי ההתמחויות יעבדו עם הציוד המתקדם ביותר והטכנולוגיה החדשנית ביותר, תחת קורת גג אחת, לצד תנאי אשפוז מיוחדים ומותאמים לילדים. תרומתו לא היתה לא רק תרומה כספית נדיבה, כי אם גם תרומה רעיונית וערכית, הרואה בילד עולם ומלואו ומכירה בצרכיו וצרכי משפחתו. ארווינג שניידר ובני משפחתו תומכים ומלווים את פעילות בית החולים מאז הקמתו.

במגילת היסוד של מרכז רפואי שניידר, אשר נחתמה בשנת 1988, ונטמנה מתחת ליסודות הבניין, נכתב "בית חולים זה - המוקדש לזכותו הבסיסית של כל ילד לחיות חיים בריאים בעולם של שלום - יהיה גשר לשלום ויקשור אומה זו לשכנותיה", על פי אמונתו והשקפת עולמו של ארווינג שניידר ז"ל. 

עמותת נאמני מרכז שניידר וידידי בית החולים מצטרפים אל עובדי מרכז שניידר והנהלתו בכאב עמוק על לכתו של אדם יקר ורב פעלים.

F0_0700_0700_Irvingschneider(3).jpg
Admin