ידידי בית החולים באוסטרליה

מזה כ-10 שנים פועל הרחק מעבר לים – במלבורן, גוף ידידים קטן אך נחוש, ובראשו אנני סילבר, המגייסת בהתמדה רבה תרומות לעמותות לטובת מרכז שניידר.


מאז נוצר הקשר בין אנני סילבר ועמותת נאמני מרכז שניידר בארץ, בצעד אחר צעד קרבה אנני אנשים לבית החולים. בין פעילויותיה - הפצת עיתון העמותה בקרב הקהילה היהודית במלבורן, פניה לקרנות, הרצאות בפני תלמידי בתי ספר, מכירת כרטיסי ברכה לחגים ועוד. כמו כן, ערכה אנני אירוע בוקר בביתה לכבוד פרופ' חנה בלאו מנהלת מכון הריאות במרכז שניידר.


אנני סילבר מצליחה לגייס עשרות אלפי דולרים בשנה , תרומות לעמותות המיועדים למטרות ממוקדות ומוגדרות בבית החולים. אנני, קרוביה וידידיה פועלים בהתנדבות מלאה.


דוגמא טובה לדרך עבודתה של אנני והקשרים שהיא מטפחת עם הקהילה היהודית במלבורן לטובת בית חולים שניידר , היא תרומתה של סשה ליסק אשר חגגה בת מצווה וביקשה לייעד את כספי המתנות לרכישת ציוד רפואי ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. סשה, תלמידת בית ספר ביאליק במלבורן, הלכה בעקבות תלמידים אחרים בבית הספר אשר תרמו, כמו גם הקהילה היהודית המבוגרת יותר, את כספי מתנותיהם באירועים משפחתיים לטובת ילדי מרכז שניידר.

 

אנני סילבר יצרה קשר עם קרנות כמו קרן "בכרך" אשר שבה ותורמת מדי שנה לשירות הסוציאלי, ליחידה לילד בסיכון וליחידת המחקר. קרנות נוספות ממלבורן אשר תרמו לבית החולים הן קרן "עזרא", קרן "פעולה" וארגון בני ברית.


אחד מהידידים הגדולים של מרכז שניידר במלבורן היה אברהם ציקרט ז"ל. אברהם ופג הרימו תרומה לעמותה, תרומה נדיבה לרכישת ציוד במכון הריאות במרכז שניידר. את אהבתם לילדי שניידר ואת הערכתם לעשייה הרפואית של בית החולים הביעו גם בצוואתם בה ציוו סכום נדיב לטובת מרכז שניידר. אברהם ציקרט, ניצול שואה, כתב והרצה רבות בנושא השואה. בין כתביו ספר מרגש על יהודי גטו לודז'. לבקשתו, ערכה ד"ר אביבה רון, יו"ר הועד המנהל של העמותה, את הגירסה האנגלית של הספר, ומיד אחר כך הודפס ובהמשך גם תורגם לעברית.

 

Admin