חדר בדיקה ראשון מסוגו לילדים בסביבת תלת מימד אינטראקטיבי נרכש בתמיכת נאמני שניידר

החדר המיוחד, שפותח על ידי חברת טוטאלי אינטראקטיב, עושה שימוש בטכנולוגיות חדשניות, ביניהן: משטחי הקרנה אינטראקטיביים (קיר, רצפה, תקרה, שולחן), חיישנים מסוגים שונים, הולוגרמות ועוד, וטכנולוגיות המאפשרוות לייצר ריחות, שינויי טמפרטורה ורוח.  המערכת מורכבת מארבעה מקרנים, שבעה חיישנים ומצלמות המכוונים לשלושה קירות ורצפה, ומאפשרת להציג חוויות בתלת מימד כמו במשקפי מציאות מדומה, תוך חוויה משותפת עם הנוכחים באותו החדר. הפלטפורמה כוללת מאגר משחקים בנושאים ותחומים שונים- חידונים, משחקי חשיבה, תנועה, זיכרון, סימולציות משחקים ותחרויות, כשכל משתמש יכול לייצר לבד משחקים לפי העדפה, רמה וגיל. המרחב מגיב לכל תנועה של המשתמש ומייצר חוויה ווירטואלית של משחק או למידה שסוחפת את המשתמשים אל מרחבי המציאות המדומה האינסופיים. החווייה נעשית באמצעות צפייה, מגע ותנועות גוף, בשילוב אפקטים קוליים, דיגיטליים ופיזיקליים.

לדברי עדי ריינזילבר, המנהלת האדמיניסטרטיבית של מרכז שניידר: "מטרת השימוש בחדר היא לאפשר לילדים המטופלים בשניידר לבחור את הסביבה בה ייבדקו, ובניגוד לאמצעים מסיחי דעת או מפחיתי חרדה אחרים הקיימים, כגון משקפי מציאות מדומה, לשמור על קשר עין מלא עם הצוות הרפואי ובעיקר עם ההורים.  בנוסף, מעבר לטיפול או הבדיקה בחדר, המערכת מאפשרת לנו להסביר ולהדגים לילד ולהוריו על פרוצדורות רפואיות שהוא עומד לעבור, למשל: ניתוח, בצורה הכי מומחשת. מרכז שניידר הינו הראשון בישראל בו הוקם חדר כזה. בבתי חולים בעולם משתמשים בחדר כזה לצורך הדרכות לצוות רפואי, אבל זהו הראשון שהוקם כחדר בדיקה שמאפשר למטופל לקבוע את הסביבה הטיפולית שלו". 

ריינזילבר הוסיפה כי "במרכז שניידר אנו מאמינים כי ילדים אינם מבוגרים קטנים ולכן ההתייחסות אליהם שונה הן בהקשרים הרפואיים והן בהקשרים אחרים. גישה זו מיושמת הלכה למעשה בכל דבר שאנו עושים בבית החולים, החל מדיבור בשפת הילדים, מבנה שתוכנן במיוחד עבור ילדים בשפה עיצובית המותאמת להם, דרך יצירת סביבה חמה וידידותית, עידוד מעורבות המשפחה בטיפול, תמיכה במשפחה, קיום פעילויות חברתיות ועד לצוות רב מקצועי הקשוב לצרכיו הרפואיים הרגשיים והחברתיים של הילד, ומכוון להעניק לו חוויה עם ערך מוסף ממשי שתיזכר אצלו כחיובית ככל האפשר, מעל ומעבר. הילדים שמטופלים בשניידר וייכנסו לחדר הזה יוכלו מעתה לשחק, לגעת בקירות ולהפעיל דמויות, ואולי לשכוח לקצת מהסיבה האמיתית לשמה הגיעו לבית החולים".